1.08.2016

Light potato mayonnaise

Majonez to pyszna sprawa! Ja osobiście uwielbiam. Niestety w 100 gramach majonezu jest aż 680 kalorii. Postanowiłam go mocno odchudzić. Jak zachować konsystencję i smak zbliżony do majonezu? Wybrałam ziemniaki, zblendowane są ciapkowate, a więc idealne by zrobić gęsty sos.

Co potrzebujemy:

2 średnie ziemniaki
1/4 szklanki mleka
2 łyżki serka homogenizowanego naturalnego
1,5 łyżki octu jabłkowego
1,5 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego 
mały ząbek czosnku
1/2 łyżeczki musztardy Colman's (jest bardzo ostra, zwykłej musztardy możecie dodać więcej)
sól
pieprz


Ziemniaki ugotowałam w parowarze i jeszcze ciepłe zblendowałam, podobno zimne nie tworzą tak idealnie kremowej konsystencji. Dodałam ząbek czosnku, 2 łyżki serka homogenizowanego naturalnego. Serek zawiera dużo białka, więc jest dobry dla osób, które są na diecie. A jeśli zawartość tłuszczu kogoś w serku homo odstrasza, zawsze można wybrać jogurt naturalny. Zblendowane ziemniaki będą dość gęste dlatego też dolałam 1/4 szklanki mleka. Ocet jabłkowy jest wskazany przy odchudzaniu i nadaje majonezowego posmaku. A olej kokosowy to pogromca sadełka na brzuchu. Dodając go nie tylko zapewniamy sobie utratę oponki, ale i polepszamy konsystencję majonezu. Jest naprawdę pyszny!


100 gram ugotowanych ziemniaków to raptem 75 kalorii, 1,5 łyżki oleju kokosowego to 202 kalorie, 2 łyżki serka to 35 kalorii, a 1/4 szklanki mleka 0,5% to tylko 20 kalorii. Razem to 332 kalorie w ponad 100 gramach! 


Ziemniaczany majonez ma połowę mniej kalorii i nie są to puste kalorie. Teraz można jeść i nie mieć wyrzutów sumienia! :) 
Można go dodać do sałatki, albo dokroić ogórków i zrobić coś na podobiznę sosu tatarskiego. Będzie idealny dla wegetarian, którzy nie jedzą jajek. A jeśli serek homo zamienimy na tofu i użyjemy mleka roślinnego mamy idealny wegański majonez!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...