4.04.2016

Veggie pate

Podobno reklamować pasztet to obciach, jedna polska aktorka się o tym przekonała. Ale ja nie mam się czego wstydzić podając Wam przepis na wegetariański pasztet z białej fasoli. 

Moja BFF Magda, która tak jak ja uwielbia dania bezmięsne, przyjechała do mnie na parę dni i oczywiście przywiozła wałówkę. Pasztet z fasoli, pasztet z czerwonej soczewicy, sernik i babciny murzynek, który nie ma sobie równych! Śmiejemy się, że to babcine "brownie", bo murzynek brzmi niepoprawnie politycznie. Murzynka zrobię na przyjazd mojego ukochanego męża, który jest cichociemnym łasuchem i podzielę się przepisem. A dziś pasztet :)

W kuchni, jak Nigella Lawson, idę na kompromisy. Jak się da szybciej i prościej, to czemu nie? Dlatego też, kupiłam 2 puszki białej fasoli i uniknęłam całonocnego namaczania i godzinnego gotowania. A warzywa przepuściłam przez maszynkę, zamiast trzeć je na tarce.

Składniki:
2 puszki białej fasoli
3 małe cebule
3 marchewki
1/2 selera średniej wielkości
1/2 szklanki słonecznika
2/3 szklanki suszonej żurawiny
1/2 szklanki płatków owsianych
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka pieprzu
2 liście laurowe
natka pietruszki według uznania
sól
olej, masło



Warzywa ścieramy na grubych oczkach tarki i podsmażamy na tłuszczu z liściem laurowym i resztą przypraw. Fasolę blendujemu, żurawinę moczymy chwilę w gorącej wodzie. Gdy warzywa się podduszą i zmiękną, dodajemy masło, wtedy mają pyszną maślaną nutę. Fasolę, warzywa, odsączoną żurawinę, słonecznik i płatki owsiane łączymy ze sobą. Dobrze wszystko mieszamy. Keksówkę smarujemy tłuszczem i obsypujemy bułką tartą. Na górę pasztetu jeszcze kilka ziarenek słonecznika i do pieca na ok. 50 minut w 180st C.




Pasztet jest pyszny, lekko słodkawy dzięki żurawinie i jak dla mnie lepszy od mięsnego. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...