3.02.2016

Cottage cheese pizza dough...

Kto nie lubi pizzy? Chyba wszyscy kochają pizzę! Czy świat nie był by idealny jakby pizza miała zero kalorii i jeszcze odchudzała? Mój dzisiejszy przepis na pewno nie odchudza, ale i zbytnio nie tuczy. Ciasto na pizzę bez drożdży, a z odżywczym białym serem. 

Zobaczcie jaka to szybka sprawka :)


Ciasto:

300g mąki pszennej
150g białego sera (ja użyłam twarogu odtłuszczonego)
6 łyżek mleka
6 łyżek oleju rzepakowego
1 łyżka proszku do pieczenia (opcjonalnie)
1/2 łyżeczki soli
szczypta rozmarynu lub oregano

Wszystko wrzucam do miksera, bziuk-bziuk i już. Wykładam na papier do pieczenia, wstawiam do rozgrzanego do 200st C pieca. Podpiekam około 7 minut. Wyjmuję smaruję podpieczone ciasto pastą pomidorową z bazylią i szczyptą cukru, posypuję żółtym serem i teraz to już kwestia fantazji co się na niej znajdzie.
Ja dziś robiłam wersję wiejską z kiełbasą, ogórkami kiszonymi, ale dodałam też cebulki perłowe, oliwki i kapary. Gdy wszystkie składniki tworzą piękną mozaikę posypuję resztą sera i dalej piekę przez około 20 minut. 


Czy wy też lubicie pizzę z sosem czosnkowym? Ja nie umie nie połączyć tych dwóch rzeczy. Zawsze dodatkowo robię kremowy dip. Już kiedyś tutaj pisałam o nim, ale chętnie przypomnę.

150g kremowego serka naturalnego do smarowania (ja użyłam President)
1 łyżka śmietany
1 łyżka majonezu
1 łyżeczka cukru lub 1/2 łyżeczka stewii
szczypta pieprzu
oregano (można je sparzyć gorącą wodą lub rozdrobnić palcami)







2 komentarze:

  1. Bardzo lubimy domową pizzę. Twoja wygląda smakowicie, oj narobiłas mi smaka !!!!!
    Sos czosnkowy ? pycha !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, pizza na zdjęciach wygląda bajecznie :o)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...