12.01.2016

Sun-dried tomatoes salad

Lubicie suszone pomidory? U nas w domu się za nimi przepada. Uwielbiam sos śmietanowy z suszonymi pomidorami i kaparami. Ale i sałatki. Mam dwie ulubione. Jeden to przepis od mojej siostry, a drugi mój własny. Dzisiejsza sałatka jest moją ulubioną, a w następnym wpisie znajdziecie przepis na ulubioną konfigurację z suszonymi pomidorami mojego lubego:)

Składniki:

Mix sałat z roszponką bądź rukolą 
Makaron farfalle lub penne 
1/2 słoika suszonych pomidorów
5 łyżek ziaren słonecznika
ząbek czosnku
sól morska
łyżka soku z cytryny
płatki parmezanu


Na początek wstawiamy wodę na makaron i w między czasie kroimy pomidory na cienkie paski. Ziarna prażymy na suchej patelni. I zabieramy się za winegret. Bazą jest olej z suszonych pomidorów do którego dodajemy sprasowany czosnek, sól morską i sok z cytryny. 


Ostudzony makaron i resztę składników dodajemy do sałaty. Polewamy sosem i dobrze "wymięszowywujemy" jak to mawiałam, gdy byłam dzieckiem :) Górę sałatki posypujemy płatkami parmezanu. Słony ser idealnie wykończy sałatkę. A propos soli...


Używacie soli morskiej czy kuchennej? Sól morska ma więcej wartości odżywczych, nie jest tak wysoko przetworzona jak kuchenna. Jest za to suszona bez użycia chemikaliów. Wiedzieliście, że sól kuchenna jest wybielana i dodaje się do niej np. związki aluminium by była bardziej sypka? Jod też nie jest jodem, a jodkiem potasu, który dodaje się później. Także zdecydowanie należy zwracać uwagę na jakość używanej soli.





1 komentarz:

  1. Ja rowniez lubie suszone pomidory i czesto robie podobna salate :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...