20.03.2017

Naleśniki z ruskim nadzieniem

Uwielbiam ruskie pierogi, ale nie cierpię wałkować ciasta. Jestem zdecydowanie za leniwa na lepienie. Dlatego też jak mam ochotę na to danie to uśmiecham się do mojej teściówki, która zawsze mi nalepi dwa lub trzy tuziny ruskich! 
Czasem niestety łapie człowieka nagła ochota na pewne smaki i jak tu sobie z nimi poradzić? Otóż moja mama, która chyba też nie jest wielką fanką lepienia wymyśliła kiedyś, naleśniki z ruskim nadzieniem. Dużo szybciej się robi taki obiad, a efekt jest prawie porównywalny. Oczywiście tylko prawie, bo pierogi to jednak pierogi!

Składniki (na 10 naleśników):

300g białego sera
300g ugotowanych ziemniaków
2 cebulki
1 łyżka posiekanego świeżego koperku
2 łyżki posiekanej świeżej natki pietruszki
sól
pieprz

Podobno prawdziwe ruskie to ziemniaki, ser i dużo pieprzu, ale w moim domu zawsze dodawało się podsmażoną cebulkę, pietruszkę i koperek. I właśnie takie nadzienie smakuje mi najbardziej. 

Ugotowane, utłuczone ziemniaki wrzuciłam do kitchenaid'a razem z serem i całą resztą. Dokładnie wymieszałam i odczekałam chwilę by farsz nabrał mocy. Pamiętajcie, że nadzienie powinno być pieprzne.


Przepisu na naleśniki Wam nie podaję, bo pewnie i tak każdy robi na oko, po swojemu ;)
Całość proponuję podawać z wiejską śmietaną lub odsmażone na maśle. Kalorycznie, ale pysznie!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...