9.02.2017

Pizza Day!

9-tego lutego obchodzony jest Światowy Dzień Pizzy! Czy jest ktoś na świecie, kto nie lubi tego dania? Ja uwielbiam, a w moim 70 tysięcznym mieście pizzeria jest na każdym rogu. Niestety znaleźć tę idealną, z pieca w którym pali się drewienkami nie jest łatwo.

Osobiście uważam, że czym mniej składników tym lepiej. Moja ulubiona to ta z szynką parmeńską, parmezanem i rukolą, ale i cztery sery znajdują się w czołówce.

Jakiś czas temu podawałam Wam przepis na ciasto z białym serem, jest zdrowe i naprawdę dobre. Przepis możecie znaleźć TUTAJ, również pod tym samym linkiem jest instrukcja jak zrobić sos czosnkowy, więc zachęcam do zerknięcia.


A dziś podam Wam przepis mojego szwagra na najlepszą pizzę na cieście drożdżowym jaką kiedykolwiek jadłam. 

Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka wody
1 opakowanie suchych drożdży tj. 7g
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy z oliwek


Wszystko łączymy ze sobą, pamiętajcie tylko by nie sypać soli na drożdże, bo podobno sól zabija rośnięcie. Wymieszane ze sobą składniki odstawiamy na 1,5 godziny. Po tym czasie jeszcze raz zagniatamy ciasto. Formujemy ładne kółko na blaszce, pizzę smarujemy sosem pomidorowym, następnie żółty ser i dodatki jakie dusza zapragnie. Ja dałam szynkę, oscypka i parmezan.

I teraz myk! Rozgrzewamy piec na 220st C góra-dół. Pizze wstawiamy na najniższą półkę na dokładnie 9 minut. 9 minut to jest idealny czas, uwierzcie mi. 



Smacznego Dnia Pizzy! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...